2/20/2016

Pół metra dresu

Dziś o tym co zrobić z pół metra dresówki...
Z dwóch półmetrowych kawałków zrobiłam dresiki dla moich dzieci. 

Dla córeczki, pół metrowy kawałek wystarczy na nogawki, rozmiar 80cm, podwinęłam tylko i wykorzystałam ścieg zygzakowy podwójny. Przyznam, ze lubię go bardzo. Ładnie obrzuca, materiał się nie strzępi, a jednocześnie dodaje sztywności. Dobrze prezentuje się i na dresówkach grubych i cieńszych (ok. 240g).

Dla synka pół metra materiału, to troszkę już mało- rozmiar 98cm. Na pasek i ściągacz/mankiet na nogawkach doszyłam pasek złożony na pół i obrzuciłam ściegiem overlokowym.

Jeszcze tylko metka w te samą stronę i będzie dobrze ;).


Dres, którego użyłam nie jest rozciągliwy, a wykrój miałam dla rozciągliwych spodenek. Zatem troszkę krępował ruchy. Sprułam więc i doszyłam pasek wzdłuż szwu od wewnątrz. Nie wiem jak to z punktu widzenia krawieckiego wygląda. Ale ja przecież krawcową nie jestem, to mi wolno ;).




 I tak oto przy kilku kombinacjach powstały dwie pary spodenek, choć zupełnie różne. 
W komplecie powstały bluzy, w moim ostatnio ulubionym kolorze i wzorze.


Pierwszy raz wykończyłam dekolt ściągaczem i już wiem, ze powinnam uciąć krótszy. Was też cieszy nauka? Mam w planach wykończenie lamówką, ale nie wiem jaką kupić do dresówki...







 
Do napisania!
Kasia

8 komentarzy:

  1. fajne:-) i tkaniny i efekt:-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dresy wyszły świetnie :-)
    A jeśli chodzi o kliny poszerzające nogawki, to powiem Ci w tajemnicy, że podobny sposób zastosowałam w kilku moich bluzach i narzutkach, więc to żaden grzech ;-)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie Kasiu, talent Cię męczy. U mnie maszyna jest, ale uwierz brak czasu na to by ją wypakować, mimo iż rośnie kupka rzeczy do naprawy, czy lekkiego przerobienia. Chłopaki bardzo chętni do majsterkowania przy maszynie i szycia, ale moje obawy co do najmłodszego...och tosz to diabełek wcielony, jak tu przy nim szyć !!!
    Pozdrawiamy Was gorąco. Całuski od Redzików dla całej rodzinki.

    Iz

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama bym w taki wskoczyła ;) Świetnie ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny smak na prawdę! Śliczne dziecko, śliczne ubranka, śliczne mieszkanko sam mam nadzieję, że uda mi się coś zrobić w tym stylu:) a na dzieciątko przyjdzie czas :D Póki co siedzę na kraków deweloper aby znaleźć coś swojego:) trzymam kciuki powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...